Het vertrek - Reisverslag uit Portiragnes, Frankrijk van Sylvia en Gert Davids - WaarBenJij.nu Het vertrek - Reisverslag uit Portiragnes, Frankrijk van Sylvia en Gert Davids - WaarBenJij.nu

Het vertrek

Door: Gert en Sylvia Davids

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Gert

30 Maart 2015 | Frankrijk, Portiragnes

Verleden week schreven we over onze voorbereiding. Bij het aangeven hoe we voors en tegens tegen elkaar hebben afgewogen is 1 heel belangrijk aspect onvermeld gebleven: hoe verwachten we om te gaan met het feit dat we niet alleen maanden achtereen op elkaar zijn aangewezen maar ook nog eens moeten samenwerken! Dat zal vast wennen worden, zeker ook omdat we ook nog eens een heel seizoen op één camping blijven i.p.v. rond te trekken zoals we normaal altijd doen. Aangezien we morgen (dinsdag) vertrekken zal het duidelijk zijn dat we hier goede verwachtingen bij hebben. Toch mocht het niet onvermeld blijven.

Aangezien we ook Duitstalige lezers hebben nu even iets in het Duits: “Liebe Freunde, wir freuen uns daß Ihr euch angemeldet habt um wochentlich unseren Blog zu lesen. Dennoch ist es schwierig jeden Blog auch in die Deutsche Sprache zu übersetzen. Wir hoffen daß ‘Google Übersetzen’ euch genügend weiter hilft. Viel Spaß beim lesen und: Busserl von Gert und Sylvia!”.

Tja, het vertrek komt nu wel heel dichtbij. Vandaag, de dag van plaatsing van dit verslag, is de laatste dag dat we thuis zijn. Morgen vertrekken we echt. De auto is grotendeels ingepakt, en misschien wel weer voor een deel uitgepakt omdat we er toch een complete verhuizing van maken met veel te veel spullen!
Omdat ’s avonds aankomen op de camping niet handig is hebben we een hotel geboekt vlakbij het centrum van de mooie stad Orange. ’s Avonds zal het lastig zijn om op de camping te komen omdat die voor gasten nog gesloten is en dus de bezetting minimaal of nihil zal zijn. Bovendien heeft de stacaravan die ons ter beschikking wordt gesteld door Roan de hele winter potdicht gezeten en dus is het wel handig om te beginnen met een dag alle ramen open en genoeg tijd om alles lekker schoon te maken!
Tot slot: 1 van de foto’s die is bijgesloten laat een prachtige taart zien die we van Suzanne en Vincent kregen. Mooi en lekker! Maar we kregen ook veel telefoontjes, mails en Apps, cadeautjes, bezoekjes etc. Merci a tous!

A la prochaine semaine!

• 30 Maart 2015 - 17:20

Marlous Winter:

Gert en Sylvia, maak er een groot en geslaagd avontuur van en geniet van alle mooie momenten!! Goede reis en heel veel plezier! Grt van ons

• 30 Maart 2015 - 17:26

Jaap:

Sylvia en Gert, ik vind het echt supergoed van jullie dat je dit aangaat. Heel veel plezier! Lineke en Jaap

• 30 Maart 2015 - 17:52

Ineke:

Goeie reis!

• 30 Maart 2015 - 17:57

Rima:

Heel veel plezier!! Ik ben toch wel een beetje jaloers!

ps. vergeet de bandenplakspullen niet!! Jullie moeten vast de komende maanden honderden bandjes plakken...

• 30 Maart 2015 - 18:16

Rudy Post:

Beste Gert en Sylvia

met lichte jaloezie kijk ik naar jullie komende periode. Ik weet best dat het niet iedere dag rozengeur en maneschijn zal zijn en dat er zeker in het hoogseizoen hard gewerkt moet worden, maar toch...

Bon voyage!

groet
    Rudy Post

• 30 Maart 2015 - 18:26

Hans En Wendy:

Hallo Gert en Sylvia,

Heel veel plezier gewenst! Fijne reis en tot snel weer ziens!

Groeten Hans en Wendy

• 30 Maart 2015 - 18:27

Betty Wieringa:

jongelui, ik wil jullie een heel goede reis wensen en heel veel succes en plezier deze zomer. natuulijk contacten we wel.
    trouwens, goed moment om nu te vertrekken! dit hollandse stormweer doet niemand goed! heb het leuk! dikke kus, Betty

• 30 Maart 2015 - 18:39

Roel Voetberg:

Beste Gert & Sylvia,

Een heel goede reis toegewenst (rij voorzichtig) en ik zal de groetjes doen aan de achterblijvende TP-ers.

leuk om nog even jullie handen geschud te hebben.

Tot mails,

Roel Voetberg

• 30 Maart 2015 - 18:43

Annerdries:

-.....semaine prochaine- bedoelt ie.....

• 30 Maart 2015 - 19:22

Rolf En Tilly:

Heel veel succes daar!
    Groet Rolf en Tilly

• 30 Maart 2015 - 19:35

Wim Eisses:

Gert & Sylvia,

Maak er wat moois van.
    Alles beter dan verzekeringen adviseren.
    Lekker met een wijntje in de zon straks.
    Rij voorzichtig.
    Succes

Met vriendelijke groet,

Wim Eisses

• 30 Maart 2015 - 19:39

Anneke Uineken:

Beste Gert en Sylvia, veel plezier in het zuiden en een heel goede reis gewenst! Een mooie stap en er volgen vast nog vele mooie momenten. Geniet ervan en werk vooral niet te hard.
    Hartelijke groeten,
    Anneke Uineken

• 30 Maart 2015 - 21:14

Ankie En Johan:

goeie reis en maak er een mooie tijd van !

• 30 Maart 2015 - 22:23

Rob Visser:

Hoi Sylvia en Gert,

Veel succes en mogelijk tot ergens in juli.

Vandaag net vernomen van mijn potentiële opdrachtgever uit Nederland die net terug is uit India dat mijn ontwerp voor een vergister in India goed is ontvangen en dat men nu pas gaat tenderen in India.
    Voorlopig dus nog geen betaald werk voor mij. Ik ga mij dan ook bezig houden met het verven van mijn huis in mei/juni zodat ik samen met Irene mogelijk in 2e helft van juli langs kom als wij besluiten dit jaar weer naar Frankrijk te gaan.

Groetje Rob en Irene

• 30 Maart 2015 - 22:33

Henri Ploeg:

Beste Sylvia en Gert, een groots avontuur kondigt zich aan. Velen zijn je voorgegaan, maar nog veel meer mensen niet. Je stapt toch wel een beetje uit de comfortzone. Maar jullie zijn goed voorbereid volgens mij en dus gaat dit lukken. Genieten maar, zou ik zeggen. Blog maar lekker, dan genieten wij een beetje mee. Heel veel succes!

• 30 Maart 2015 - 22:38

Ronald En Ankie:

Wij wensen jullie een hele goede reis naar het zonnige zuiden.
    Over 7 maanden beginnen we weer zoals we afgelopen donderdag zijn geeindigd, dus wederom met een heerlijk etentje bij ons thuis en wie weet......... zien we elkaar eerder.

Syl, lievie, tot Skype!

Liefs,
    Ronald & Ankie

• 31 Maart 2015 - 09:05

Els:

een korte toeter en daar gingen jullie, we zwaaide nog even en weg was de auto
    onbewust keek ik naar links een herinnering van lang lang geleden flitste door mijn gedachten.
    Gert die de straat uit reed naar zijn werk en Vincent die er luid roepend en huilend achteraan rende.
    Geen rende kids deze keer, hoewel...... 10 tellen later reed Vincent de straat uit..... zou hij dan toch....
    Heel veel plezier en succes, geniet er lekker van en tot snel

groetjes jos en els

• 31 Maart 2015 - 12:09

Marjan:

Heel veel plezier en heel veel succes!!! Stoer van jullie!