De reis en de aankomst - Reisverslag uit Portiragnes, Frankrijk van Sylvia en Gert Davids - WaarBenJij.nu De reis en de aankomst - Reisverslag uit Portiragnes, Frankrijk van Sylvia en Gert Davids - WaarBenJij.nu

De reis en de aankomst

Door: Sylvia en Gert

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Gert

06 April 2015 | Frankrijk, Portiragnes

Tja, dat was me/ons wat: het vertrek op dinsdag richting Frankrijk in een vliegende storm! Omgevallen vrachtwagens en bomen, files, omleidingen etc. noopten ons ertoe om uiteindelijk niet bij Maastricht maar bij Arnhem, via de A12, het land te verlaten. Gelukkig werd er in Duitsland niet gewaarschuwd voor storm maar voor wind met orkaankracht en dus gingen we er al vanuit dat we veel te laat of in het geheel niet in Orange zouden aankomen die dag. Het gekke was dat we in Duitsland toch best opschoten, in Frankrijk eveneens en dat we vanaf Lyon, we hadden er inmiddels 1.000km op zitten, eindelijk konden genieten van rustiger weer. Hoe aangenaam is het dan als je rond 20.00 uur uit je auto stapt en concludeert dat 20 graden erg lekker is! We genoten van een heerlijke, in een houtoven gestookte, pizza en tot slot op een terras van een lekker glaasje wijn. Alle wind, storm, orkaan was al lang vergeten. In ons korte tussenverslag kon je al een paar foto’s zien uit Orange.
De korte rit op woensdag leverde wel veel wind maar geen overlast en om 10.15 uur reden we met onze witte Roan –polo’s aan camping Les Sablons op. Direct kennis gemaakt met een aantal mensen die op de camping werken en waarmee we de komende tijd nog vaak te maken zullen krijgen.
Roan is sterk vertegenwoordigd op Les Sablons: naast het andere beheerderskoppel Hanke en Manuel hebben ook het ondersteuningsteam Rob en zijn rechterhand Jan (met echtgenote Anke) op Les Sablons hun domicilie. Tijdelijk zijn ook nog aanwezig Karin en Wilfred. Zij instrueren nieuwe beheerderskoppels in Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Slovenië zodat deze koppels goed beslagen het seizoen tegemoet te kunnen treden. Op donderdag instrueerden zij ons en van tevoren, tijdens de instructiedag in Nuland, hadden ze ons al gewaarschuwd dat we bij de schoonmaakwerkzaamheden die we moeten verrichten voordat de eerste gasten komen d.m.v. pijn spieren zullen ontdekken waarvan we het bestaan voorheen niet kenden. In ons geval waren dat vooral spieren die we al wel kenden, namelijk onze lachspieren. Nooit geweten dat je tijdens een instructiedag over schoon maken, wijze van gasten ontvangen en luifels opzetten zoveel lol kunt hebben! Als je dan ook nog in de zon, uit de – koude wind wind, bij 25 graden van een lunch geniet hebben we het over een fantastische dag met veel leuke leermomenten. Een mooie start van onze periode in Frankrijk.
Onze tweede hele dag, vrijdag, leverde een kapotte kraan in onze leef-mobile en een verstopte afvoer van het toilet op. Het zal je niet verbazen dat dit ons werktempo danig naar beneden beïnvloedde. Via Anke hebben we ook ons Internet op een mooie manier opgelost via een eigen netwerk m.b.v. SFR. Wie meer wil weten mag zich uiteraard bij ons melden. Weet wel dat het alleen interessant is bij langer en/of regelmatig verblijf in Frankrijk. Voordat we gingen eten hebben we bij een fietstochtje eindelijk ook de Middellandse Zee en het strand gezien.
Op zaterdag hebben we eindelijk een aanvang gemaakt met het schoon maken van de mobiles voor gasten, maar daarover uitgebreid meer in onze volgende blog. Dan ook meer over opstartproblemen vanwege verstopte afvoer, gasperikelen etc.

A la prochaine semaine!

• 06 April 2015 - 20:21

Ronald En Ankie:

Tsja een verschil van 10 tot 15 graden met hier... Na thuiskomst lezen we jullie verslag. Nieuwe uitdagingen en geen dag gelijk zullen we maar zeggen... Veel plezier daar en vooral veel blijven lachen!

• 06 April 2015 - 21:18

Ineke:

Kapotte kraan......verstopte afvoer.......zitten jullie in de beste van de twee?

• 06 April 2015 - 23:24

Gerjan:

Ik lees dat jullie er behoorlijk tegen aan kunnen maar dat jullie ook veel plezier hebben en daar gaat het toch om . veel plezier daar en tot ziens

• 07 April 2015 - 09:35

Marja:

En, had de overstroming erg huisgehouden? Ben benieuwd wat jullie allemaal tegenkomen, hier op Pra lekt het overal!